ALTIJD OP AFSPRAAK!!!!!
Sinds de Coronacrisis wordt in het Sociaal Huis gewerkt op afspraak
Gelieve altijd een afspraak te maken, dit kan telefonisch of via e-mail.
- Sociale dienst OCMW:
Heb je al een dossier bij de sociale dienst, maak dan een telefonische afspraak bij je maatschappelijk werker, of via mail.
Heb je nog geen dossier bij de sociale dienst, maak dan een afspraak via het algemeen nummer
016/55 07 09 of sociaalhuis@ocmw-aarschot.be
Het sociaal huis blijft toegankelijk, maar uitsluitend op afspraak en dringende zaken.
Opladen budgetmeter:
Maandag van 08u45 tot 11u45 en 13u15 tot 16u00
Andere werkdagen: telefonisch afspraak maken of via e-mail.
016 55 07 09 of sociaalhuis@ocmw-aarschot.be
afspraken zijn mogelijk: 08u45 tot 11u45 en 13u15 tot 16u00
Er wordt met nadruk gevraagd om vooraf telefonisch of digitaal contact te nemen. Veel vragen kunnen op die manier beantwoord worden. Kom alleen als het niet anders kan. Bezoekers worden één per één binnengelaten. Voel je je ziek, heb je koorts? Blijf thuis en contacteer je huisarts.
- woonloket Wonen aan de Demer: Maak een afspraak op 0471 85 03 76 of woonloket.aarschot@igo.be
- Het juridisch advies op dinsdagnamiddag wordt telefonisch georganiseerd. Maak een afspraak via 016/550.709 of sociaalhuis@ocmw-aarschot.be
- FONS / groeipakket, huurdersbond en CNUZ: tijdelijk niet in het Sociaal Huis
- Dienst Welzijn: welzijn@aarschot.be of 016/63.94.66
- Huis Van Het Kind: huisvanhetkind@aarschot.be of 016/63.94.65
- Talentenbank: buurtwerk@aarschot.be of 0492/64.90.72
Waarvoor kan je bij ons terecht?
- Aankoop van een sociale woning of bouwgrond bij een woonmaatschappij
- Aanpassingspremie Provincie
- Adoptiepremie
- Advies van de Lokale Adviescommissie (LAC) over afsluiting of heraansluiting van elektriciteit, aardgas of water
- Begeleiding van inburgeraars (het Inburgeringstraject)
- Belastingkrediet voor kinderen ten laste
- Budgetbegeleiding
- Budgetbeheer
- Collectieve schuldenregeling
- Crisisopvang
- Een sociale woning huren bij een woonmaatschappij of sociale huisvestingsmaatschappij
- Equivalent leefloon
- Financiële tussenkomst bij het betalen van uw energiefacturen
- Financiële tussenkomst bij hospitalisatiekosten
- Financiële tussenkomst in de schoolkosten
- Gratis energiescan
- Hulp nodig bij vervullen administratieve taken
- Hulplijn geweld, misbruik en kindermishandeling 1712
- Huur van een sociale woning bij een sociaal verhuurkantoor
- Huurgarantiefonds voor verhuurders
- Installatiepremie voor dak- en thuislozen
- Juridische hulp
- Leefloon
- Minimale levering elektriciteit en aardgas budgetmeter
- Plaatsing van een jongere in een gemeenschapsinstelling
- Premies voor sociale isolatieprojecten voor huurwoningen
- Psychosociale hulp
- Regeling begrafeniskosten bij onvoldoende middelen
- Schuldbemiddeling
- Sociaal tarief voor telefonie en internet
- Sociale activering en participatie
- Sociale lening bij een erkende kredietmaatschappij
- Tegemoetkoming in de huurprijs (de Vlaamse huursubsidie)
- Toeslag bij de kinderbijslag voor eenoudergezinnen
- Tussenkomst eerste maand huishuur
- Tussenkomst in huurwaarborg
- VEA - Energielening
- Verzekering gewaarborgd wonen
- Vlaamse aanpassingspremie
- Vlaamse huurpremie voor kandidaat-huurders van een sociale woning
- Vlaamse verbeteringspremie
- Voorschotten op sociale uitkeringen
- V-test
- Woonkrediet van het Vlaams Woningfonds